شما ثانیه دیگر به♦♥♦ علم و فرهنگ ♥♦♥ منتقل می شوید

آغاز جشنواره علمی 2013 گوگل

علم و فرهنگ

تبلیغات

آغاز جشنواره علمی 2013 گوگل

  آغاز جشنواره علمی 2013 گوگل

جشنواره علمی گوگل 2013 که یک رقابت علمی آنلاین بین دانش‌آموزان 13 تا 18 ساله در سراسر جهان بوده، هفته گذشته آغاز شد.

 

جوایز این رقابت که در ماه سپتامبر اعطا خواهد شد شامل یک بورسیه 50 هزار دلاری از گوگل، یک سفر به جزیره گالاپاگوس با تیم کاوش نشنال جئوگرافیک، سفر به بزرگترین برخورددهنده جهان در سرن و جوایز دیگر است.

 

ارسال پروژه‌های تغییر دهنده جهان برای این رقابت تا 90 روز آینده مهلت خواهد داشت که به گفته گوگل، جوانترین دانشمندان می‌توانند این کار را مانند دانشمندان با سن بیشتر انجام دهند.

سم پیتر، از اعضای تیم جشنواره علمی گوگل اظهار کرد: لوئیس بریل در سن 16 سالگی الفبای نابینایان را ابداع کرد. آدا لاولیس در سن 13 سالگی شیفته ریاضی شده و اولین برنامه رایانه‌ای را نوشت. الکساندر گراهام‌بل نیز در سن 19 سالگی آزمایشات خود بر روی صدا را آغاز کرد که به اختراع تلفن منجر شد.

وی افزود: در طول تاریخ بسیاری از دانشمندان بزرگ در سنین جوانی کنجکاوی خود در مورد علم را آغاز کرده و آنرا به سوی اکتشافات مهمی که زندگی انسان را تغییر داده، ادامه داده‌اند.

 

بریتنی ونگر، یک دانش‌آموز 17 ساله از فلوریدا در سال 2012 توانست جایزه برتر این جشنواره را با ابداع یک ابزار مبتنی بر رایانش ابری برای کمک به پزشکان در تشخیص دقیق‌تر سرطان پستان دریافت کند.

ونگر در آن زمان اظهار کرد: اشتیاق من برای علم در حال شکوفایی است. قصد دارم در دانشگاه وارد رشته علوم رایانه شده و در ادامه پزشک شوم.

برندگان سال گذشته با مسائلی مانند تشخیص زودهنگام سرطان پستان، ارتقای تجربه گوش دادن به موسیقی در افراد مبتلا به افت شنوایی و فهرست‌برداری از اکوسیستم موجود در آب روبرو شده بودند.

گوگل اظهار کرد: امسال امیدواریم یکبار دیگر بتوانیم الهام‌بخش اکتشافات علمی در میان جوانان و ورود داوطلبان بیشتر برای دور سوم رقابتها باشیم.

آخرین مهلت ثبت‌نام روز 30 آوریل 2013 بوده و گوگل در ماه ژوئیه یک فهرست از 90 فینالیست را که شامل 30 داوطلب از آمریکا، 30 مورد از آسیا و اقیانوسیه و 30 مورد از اروپا، خاورمیانه و آفریقا است، منتشر خواهد کرد.

در آن زمان داوران 15 فینالیست نهایی را اعلام کرده که به مقر گوگل در کالیفرنیا برای یک رویداد نهایی زنده در 23 سپتامبر(اول مهر 1392) سفر خواهند کرد.




برچسب ها : ,
مطالب مرتبط
بخش نظرات

برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







.